Nintendo Office (és a dir, els directius de l’empresa) és el departament més patètic de l’empresa des del 2010, quan la totpoderosa Wii va començar a fer aigües per totes bandes i van ser incapaços de salvar-la ni de dissenyar-li una successora dignament.
Els últims anys ho he vist clarament i per això em nego a parlar d’una ÚNICA Nintendo. La resta, els equips de desenvolupament que són cada cop MÉS I MÉS BONS (es nota la sang jove) els anomeno Nintendo Studios.
Aquest article vol posar llum a la foscor als “calaixos” on Nintendo Office guarda amb pany i forrellat un munt de videojocs que Nintendo Studios ja té ACABATS i no els dona la gana de llançar, basant-se en les seves vomitives estratègies de mercat.
Són usurers, conservadors i uns fastigosos anti-usuari. Tant de bo es renovi aquesta directiva tan rància en un futur proper.
SEGONS LA MEVA EXPERIÈNCIA, els videojocs que ja estan acabats són:
MARIO KART 9

És un dels casos més descarats. Gairebé no cal dir res, el gràfic parla per si sol. Mario Kart 9 està més que acabat des del 2019. De fet, poso la mà al foc que Mario Kart 10 ja encara la recta final del seu desenvolupament.
No criticaré que Nintendo hagi tret el 8 Deluxe per “recuperar la inversió” de Wii U… ehem… però és una política anti-usuari de manual haver-nos deixat 5 anys sense el Mario Kart de la consola actual (per molts beneficis que els hagi aportat el 8 Deluxe, me la xupen).
PIKMIN 4

Pikmin 3 va sortir al 2013 per a Wii U. Ja al 2015, el mateix Miyamoto va confirmar que Pikmin 4 es trobava molt avançat.
Tenint en compte que amb la tercera entrega ja havien fet el “salt a l’HD”, és impossible que el desenvolupament d’aquest títol s’allargués més de 5 anys.
Podia haver sortit perfectament durant el 2018. Per tant, a hores d’ara, ja estan completament immersos en el desenvolupament de Pikmin 5. Així són les coses. Flipa.
THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD 2

Agafa-t’hi fort! Sí, no estic sonat! La seqüela de Breath of the Wild està acabadíssima! Tancada en un calaix!
BOTW1 de fet, ja estava acabat al 2016, però el van passar a 2017 per la versió Switch. Per tant, el desenvolupament de la seqüela va iniciar-se a finals de 2016. Els tontos que van dient que “estaven enfeinats amb els DLC” nyi nyi nyi, em poden xupar els ous.
Per tant, SUPOSANT que tarden 5 anyassos per fer una seqüela aprofitant tot el que els havia suposat més feina (sistema de joc, noves físiques, mapejat, gràfics, etc…), l’any passat ja estava acabat.
Senyors i senyores, a dia d’avui JA ESTAN CREANT EL PROPER ZELDA, que no us fotin el pèl!
SUPER MARIO ODYSSEY 2

Un altre cas escandalós, perquè el ritme que portava l’estudi Nintendo Tokyo amb els Mario a partir del Galaxy va ser d’infart. Llançant en 4 anys, 3 jocs brutals per a Wii, Wii U (ja en HD) i 3DS (dels jocs que millor aprofitaven el 3D, per cert).
Per tant, tenint en compte que el meravellós Odyssey, estava acabat al 2017, fer el següent, aprofitant el renovat sistema de joc (com amb el Zelda) els hauria portat màxim uns 3 anys. No només no va sortir al 2020, sinó que a sobre ens van colar al 2021 el joc dels becaris (el Bowser’s Fury).
Sí nois, Super Mario Odyssey 2 (o com es digui) ja està acabat i l’estudi ja està desenvolupant el proper. ÉS UN PUTO ESCÀNDOL.
JOCS QUE NINTENDO OFFICE HA DECIDIT NO GUARDAR-SE AL CALAIX
(o que no hi han estat durant “tant de temps”)
SPLATOON 3

Veieu? L’1 i el 2 aprofiten el mateix motor i sistema de joc… separació de 2 anys. No falla. Per tant, veient el tràiler del 3 … crec que també hauria pogut sortir abans, durant el 2021.
Molt m’hauria de sorprendre i diferenciar-se del 2 per acceptar que han necessitat 5 anys de feina. Veurem.
ANIMAL CROSSING: NEW HORIZONS

Que sí, que ja va sortir al 2020… però COLLONS! 8 anys de desenvolupament???? Tanta feinada els va portar fer l’APP de merda del 2017? A mi no em cola. Segur que hauria pogut sortir al mercat perfectament entre 2018 i 2019.
Us poso aquest joc sobre la taula perquè tingueu en compte que quan surti la SWITCH 2 (d’aquí un o dos anys), el nou Animal Crossing PODRIA sortir de llançament sense cap problema, però no ho faran. Els porcs són així.
I per tancar l’article (i la meva teoria), deixar ben clar que hi ha estudis que PER SORT són més autònoms i no depenen en exclusiva de les decisions de NINTENDO OFFICE, perquè tenen els seus propis directius i productors. Per exemple:
SAGA POKÉMON (és de Game Freak / Pokémon Company).
SAGA KIRBY (és de HAL Laboratory).
SAGA SUPER SMASH BROS. (és de Sora / Bandai Namco).
SAGA MARIO PARTY (és de NDcube).
SAGA YOSHI (és de Good-Feel).
SAGA FIRE EMBLEM (és de Intelligent Systems).
SAGA WARIOWARE (és de Intelligent Systems).
SAGA PAPER MARIO (és de Intelligent Systems).
SAGA XENOBLADE (és de Monolith Soft).
REMAKES DE ZELDA (són de Grezzo).
i altres…
Nintendo Office només podria fer-me canviar de pensament (i retiraria les meves paraules), si durant aquest 2022 i ja per sempre, s’accelera el ritme de llançaments (COLLONS QUE ABANS TENIEN DOS CONSOLES I ARA NOMÉS UNA!).
Al·legant (per exemple) que la reestructuració de tots els estudis que van realitzar l’any 2015 en el nou edifici de KYOTO els ha suposat 7 putos anys de caos, dificultats, reptes organitzatius, trobar on són les màquines de cafè, etc.
Salut canalla!😁😁😁