Anàlisi Resident Evil Village +opinió sobre les crítiques

Capcom està a punt de trobar la formula perfecta per a la seva saga Resident Evil després de molts anys d’experiments més i menys encertats. Avui analitzem Resident Evil Village (RE8), versió PlayStation 4 a 1080p i 60 FPS.

NOTA FINAL: 9

INTRODUCCIÓ
Resident Evil Village és la seqüela directa de RE7, continua la història de l’Ethan Winters i la Mia. En aquesta ocasió, ambientat en una Romania rural, tètrica, ideal per mesclar-hi els diferents universos de terror que ens hi presenten. En primer lloc, no hi ha zombis, ni comissaries de policia, ni virus, ni lickers. Però és un Resident Evil amb totes les lletres, perquè conté tota l’essència del millor que ha ofert la saga fins al dia d’avui.
No hi ha virus, perquè aquí el protagonista és un fong. Un paràsit que en contacte amb organismes vius, causa mutacions i aberracions marca de la casa. I és un detall que Capcom hagi continuat per aquest camí, perquè ara sí que comprendrem el com i el perquè d’aquest fong que ens van presentar a RE7. Evitant tornar a deixar-nos “penjats” com van fer amb “las plagas” de Resident Evil 4.
Veient el final del joc, tot apunta a una tercera entrega que tancarà l’actual trilogia (7, 8 i 9).

GRÀFICS
Volia comprar-me’l més endavant, per a PlayStation 5, quan hi hagués un bon nombre de jocs acumulats que m’interessessin i m’animessin a gastar 500€ per la consola nova. Però al provar les demos del joc en la meva PS4 Pro em vaig adonar que el joc no només és “intergeneracional” sinó que és de la generació anterior. Per tant vaig decidir comprar la versió PS4. Adéu PS5, ja ens veurem a finals d’any … o més endavant.
Ei! Que amb lo de generació anterior no vull pas dir que sigui fluix gràficament! Ben al contrari, és un dels màxims exponents de la generació PS4, One. Una burrada gràfica, guapíssim! Il·luminació, textures, modelats, tot excel·lent. Han aconseguit, mitjançant el disseny i l’ambientació, que en ocasions et trobis davant el que podrien ser “fotografies” o il·lustracions directes del joc.
On he flipat més ha estat en el Castell Dimitrescu, sobretot amb com es veuen d’impressionants els terres, plaques i parets de fusta i guix. Els efectes que han aconseguit, de vernissos desgastats, secs, molls i reflexos és un espectacle.
A 1080p, 60 FPS i HDR el joc va com una roca, no necessito més. Potser els individus que juguen corrent pels escenaris s’han pogut trobar alguna textura que tarda en carregar, però són detalls que no afecten en res a la jugabilitat.

SO
Immersiu és la paraula. Combinen de forma magistral els silencis i les melodies de tensió/terror depenent del moment i la situació que ens trobem. I com ja van demostrar amb el RE7, els efectes de so poden marcar la pauta i fer-te flipar de valent.
Amb tonteries com petits copets, fusta de grinyola, el vent que es cola per les finestres, el foc d’una torxa, la respiració de l’Ethan … encara que no passi absolutament res allí on et trobes, et poden deixar fora de lloc i amb la merda al cul. Brutal. Juga-hi amb 5.1 o auriculars, sí o sí.
A destacar les melodies de la intro, el mercader, en Chris i la dels crèdits.
Podeu trobar-la original a Spotify.

JUGABILITAT
Impecable. Només dir-vos que ja vaig per la 4a partida. Quin vici m’estic fotent!
Durant la primera partida notes molt (com al RE7) que l’Ethan Winters no és un marine d’un joc en primera persona, i això és bo. En certa manera el teu cervell recupera flashos de Vietnam dels primers Resident Evil per la “lentitud” del desplaçament i el maneig d’armes.
A mesura que avances, pots millorar les teves característiques (de salut, resistència, contraatac, moviment…) i també les armes. Convertint-te poc a poc en un mini-Rambo. I el que en un principi és un cague constant, al final és la guerra, i m’encanta. Adoro l’equilibri que han trobat en aquest Village entre el terror/tensió i l’acció.
D’entrada té tres modes de dificultat, i després se’n afegeix una quarta. El bo és que pots recuperar les habilitats i armes de la partida anterior per a la nova partida/dificultat, cosa que a mi personalment m’ha animat a provar-les. D’altra forma MAI m’haurien causat cap interès. Que em matin d’un cop no m’aporta res.

CONTINGUTS
El joc principal té una durada perfecta, entre les 10 i 15 hores, que per ser un Resident Evil és fins hi tot llarg. A més, els que es queixen de que és curt perquè els ha durat 7 o 8 hores, potser que comprovin que cada cop que entren al menú o hi ha una cinemàtica, el comptador s’atura.
Village és molt rejugable, convida a tornar-hi per explorar més i millor totes les zones secretes del joc que se t’avien quedat penjades, seguir desbloquejant i millorant noves armes, i un cop vas al gra, perquè ja saps “què passarà” es converteix en un festival de l’acció molt entretingut i divertit.
Com a extra, inclou el mode Mercenaries, centrat totalment en l’acció, la rapidesa, precisió i l’encadenament de combos per aconseguir les màximes puntuacions. L’he provat i passo, no és el que busco en RE.
I a més, també oferirà (de cara a l’estiu perquè s’ha retardat), el joc multijugador online també d’acció RE:VERSE que ja veurem si val la pena i agrada a algú… perquè no pintava pas gaire bé.

CONCLUSIÓ
Un videojoc imprescindible. Un espectacle de principi a fi, de disseny exquisit, amb moments memorables. Amb escenes que no crec que oblidi mai, per l’impacte i la sorpresa. Variat tant en escenaris com en mecàniques de joc. Amb una jugabilitat molt agradable i robusta. Capcom està a punt de trobar l’equilibri perfecte per a la saga Resident Evil. Si ja estava molt il·lusionat amb la sortida de Village, ara encara n’estic més amb la propera entrega. L’espera se’m farà molt llarga.

OPINIÓ (AMB SPOILERS) SOBRE LES CRÍTIQUES DELS “PROFESSIONALS”
Mireu, listillos de turno, em passo pels ous les vostres crítiques:

Muy corto.
A mamar-la. Com he comentat abans, la durada és perfecta. Com poden queixar-se que no és llarg, si CAP Resident Evil ha estat llarg??? Com va la cosa? Si no dura 40 o 80 hores és un joc curt o què? Vosaltres sí que sou curts, mecagon la puta.

La historia es un despropósito y un sinsentido.
Ta puta mare sí que és un despropósito! A llorar a la llorería. En primer lloc, l’argument és genial (dins la saga Resident Evil), fantasiós de principi a fi (com sempre ha estat), i perfectament lligat i explicat durant el tram final.
Ara, si ets un puto inútil, que troba un document als morros o un llibre de metro i mig i no es digna ni a llegir-lo per sobre… clar que tot és una estupidesa i que no té sentit, perquè l’estúpid ets TU. Els “homes llop” tenen sentit. Les “vampiresses” tenen sentit. L’Ethan immortal “té sentit”. TOT té sentit.
El problema el tenen els que es creuen propietaris d’una saga i que com que RE2 els va enganxar en plena explosió d’acne… a la que els treus de la mansió Spencer o de la comissaria de Raccoon City ja no és “RESIDENT EVIL” (buaaaaaaa….. buaaaa… mama).

Más acción, menos terror.
Cert, però això no és un punt negatiu. La saga RE mai ha estat de “terror” pur, com els jocs d’última fornada (sobretot en 1a persona) com Amnesia. Han estat jocs de “tensió” amb algun ensurt planificat. Amb RE7 es van passar un pèl en aquest aspecte, i sincerament, crec que amb el Village l’han clavat.
Si durant la primera meitat del joc, aquests genis que bramen, no han notat la tensió constant i fins hi tot crítica en algun escenari/habitació, ni s’han endut CAP ensurt dels programats… que s’ho facin mirar perquè tenen un problema. O potser es que tenien el cap fotut al cul mentre jugaven corrent per escenaris com la Heidi pels Alps.

Salut!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.