NOTA: 7
Versió jugada/analitzada: PS4 Pro, amb preferència de resolució.
Després de jugar als dos primers, era el torn de l’última entrega del “reboot” de la saga Tomb Raider. En primer lloc he de dir que es tracta d’un bon joc, recomanable si t’agrada el gènere d’aventura, acció i exploració.
Gràficament és espectacular, amb un disseny d’escenaris, ambientació i il·luminació TOP. Des d’aquí el meu reconeixement a tot l’equip tècnic que ho ha fet possible. És un plaer perdre’s per les localitzacions, temples i cavernes maies, inques, asteques i fantàstiques.

Llàstima de direcció. On tenien el cap? Com han pogut embrutar un treball tan impecable amb altres apartats tan mediocres. Anem a pams: l’argument. Des del primer Tomb Raider “Reboot” que fa pena. No encaixa (per a res) amb el personatge. Converteixen a la Lara en poc més que una tonta ploramiques rodejada d’amiguets patètics. Una història ridículament absurda i preadolescent.
Els puzles: quina vergonya. Quin despropòsit!
Si coneixeu els puzles de les masmorres de Zelda, us podreu fer una idea de com són aquestes: completament a l’inrevés. Si les de Zelda et fan dir: hòstia puta que burro que soc! Però si ho tenia als morros! … aquests de Shadow of the Tomb Raider directament són INCOMPRENSIBLES, ILÒGICS I DISSENYATS AMB L’ANUS.
Si no fos perquè la Lara va comentant “la solució” sobre la marxa … m’hauria quedat encallat al primer o segon i hauria engegat el joc a pastar.
Controls imprecisos: amics, si voleu seguir l’estil d’Uncharted, seguiu-lo, però feu-ho bé! El joc no té un mal control, però en molts moments, la seva imprecisió afecta a la jugabilitat i la diversió. Que la cosa no està polida, ja es pot observar des del primer moment en que la Lara s’acotxa per amagar-se entre les herbes a les zones de sigil.

I per finalitzar, la música té clarobscurs… per una banda ens trobem amb un excel·lent treball de percussió autòctona tribal sud-americana (amb cors i efectes especials espectaculars). En canvi, a nivell melòdic no hi ha res. No recordo ni una sola melodia. La composició ha fallat.
Per tant, i com heu pogut comprovar, ha fallat estrepitosament la DIRECCIÓ. Un projecte amb un pressupost tan bèstia no por acabar així, és una pena. Per tant, considero que Square Enix, hauria de fer una revisió de l’estudi desenvolupador, Crystal Dynamics, i realitzar els canvis necessaris perquè la propera entrega de la mítica saga Tomb Raider torni a l’excel·lent.
PD: Un detall que m’ha encantat del joc, és que la dobladora de la Lara, llegeix tots i cadascun dels documents col·leccionables del joc. Tant de bo la resta en prenguin nota.
Shadow of the Tomb Raider va sortir el 14 de setembre de 2018 per a PlayStation 4, Xbox One i PC (el 2019 també a Stadia). PEGI +18