Assassin’s Creed Origins [CritiCAT] anàlisi

Assassin's Creed Origins 01

Anàlisi de la versió PlayStation 4 PRO. PEGI 18


VIATGE EN EL TEMPS


La saga Assassin’s Creed passava per una crisi “existencial” per allà al 2014, amb entregues anuals molt venudes, però d’una qualitat mitjana que variava massa d’una entrega a l’altra.

Va ser la saga que va popularitzar els “open worlds” amb la potència que brindava la generació “PS3” a partir de 2007, i per tant, ens trobem davant superproduccions molt ambicioses amb moltíssims treballadors implicats … i ja se sap que “quién mucho abarca poco aprieta”.

Assassin's Creed Origins 11

UBISOFT va dir PROU i va reorganitzar els tempos de desenvolupament de la saga, deixant buit el 2016. Amb el temps extra a la motxilla, va llançar Origins el 27 d’octubre de 2017 per a PlayStation 4, Xbox One i PC. Va aconseguir el seu propòsit? Anem a valorar-ho:


ESPECTACLE VISUAL


Benvinguts a EGIPTE. L’experiència visual que ofereix Assassin’s Creed Origins és excel·lent, espectacular, immersiva, amb moments flipants. L’escenari no només és titànic, sinó que té gran varietat d’ambientacions, i com sempre, la gran tasca de recerca i documentació d’Ubisoft brilla tant en la recreació del terreny (i la seva flora) com en la recreació de pobles, ciutats, coves, temples o macro-edificis.

Escalar les piràmides de Giza, majestuoses, contemplar l’horitzó i els elements de l’escenari ben “sòlids”, descendir fins a la base, entrar per una escletxa al seu interior a la foscor més absoluta, encendre una torxa i recórrer passadissos i sales plenes de teranyines i tresors brillants… sortir per l’altra punta i que un Sol de justícia t’encegui… són moments IMPACTANTS. I el joc en té molts… i aquí es nota moltíssim el nivell d’excel·lència que s’està aconseguint mitjançant LA IL·LUMINACIÓ DINÀMICA.

Si els Assassin’s Creed ens havien convidat a alguna cosa, era a utilitzar les trillades “bombes de fum” per vèncer els enemics amb facilitat, i ja sabem que “el fum” és un dels elements que sempre ha costat representar en jocs 3D. Ara, fer-les petar és un plaer visual, gràcies a la volumetria, que permet un efecte vistós i realista, i que fins hi tot va més enllà i juga amb les fonts de llum creant “focus” i raigs que el travessen en viu.

Assassin's Creed Origins 02

La representació dels personatges és molt correcta, en línia amb anteriors entregues, però sense destacar res concret. Potser les animacions dels NPC (personatges no jugables) del “carrer” podrien haver estat més treballades… però tenint en compte la quantitat d’elements que interaccionen alhora, faré la vista grossa.


PUTIFERI FARAÒNIC-GRECO-ROMÀ


Una petita decepció per part meva (totalment subjectiva), al trobar-me ambientat a pocs anys abans de l’any 0, enlloc de a l’època d’esplendor egípcia. Un moment de la història on Egipte sofria la colonització greco-romana i on gran part dels grans “monuments” ja presentaven seriosos desperfectes i enrunaments. Així doncs ens trobem piràmides abandonades i mig trinxades o ciutats que estan mig engolides per les dunes del desert proper.

Un moment, però, molt ben escollit per part de l’equip de guió, que pretenia presentar el moment exacte de l’inici dels “Assassins”… i com busquen en l’Imperi Romà el pare de la violència, la crueltat, la militarització i la corruptela. Per tant, nosaltres acompanyarem a un humil “policia de poble” egipci, Bayek, i a la seva dona Aya, en una apassionada venjança contra “els antics” que els van arrabassar el fill.

A nivell argumental, ens trobarem ajudant i conspirant amb i contra Cleopatra, el César i altres personatges històrics (marca de la casa), tot molt ben portat però sense moments “per recordar” per altra banda.


BANDA SONORA CORRECTA


Molt bona, de debò… però no recordo cap tema. S’ajusta a la perfecció a tots els moments, situacions i ambients… però li ha faltat aquell punt “extra” que fa mítica a qualsevol banda sonora que serà recordada. Aquesta no la recordarà ningú, però encaixa i acompanya molt bé.

Altra cosa són els efectes sonors, com quan anem en barca pel Nil, amb el so dels flamencs als laterals i ens ataca de sobte un cocodril… la recreació acústica dels ambients i la FAUNA salvatge és una passada.

Assassin's Creed Origins 10


EL COMBAT EVOLUCIONA


Aquest és un dels punts clau del videojoc. Ubisoft s’ha llençat a la piscina i ha canviat el clàssic sistema de combat de la saga (per altra part, molt criticat per la seva senzillesa i facilitat), per un altre “una mica” més elaborat, més pausat, amb certs tocs d’estratègia que NO CONVIDEN a anar “a saco”.

Han “evolucionat” de forma moderada però correcta, donant molt més valor a l’escut i el control dels tempos per atacar. També l’arc i les fletxes (de tipus molt variats) combinen a la perfecció amb el gran repertori d’armes cos a cos, donant una nova dimensió als combats i convidant a la caça (i recol·lecció de materials).

Assassin's Creed Origins 07

No ens oblidem de la part RPG que han inclòs amb els punts d’experiència que es van acumulant i les habilitats que cada jugador escollirà activar segons el seu estil de joc. Conviden a exprimir al màxim els escenaris, les missions secundàries i les típiques “fortificacions” amb soldats/guàrdies.


TOUR VIRTUAL


Per últim, menció a part al MODE DESCOBRIMENT. Per fi Ubisoft ha trobat la formula per presentar de forma ordenada i de qualitat la gran tasca de documentació històrica i arquitectònica dels equips d’Assassin’s Creed.

Assassin's Creed Origins 09

Aquest mode permet als jugadors realitzar “visites guiades” i amb un perfecte doblatge al castellà de les zones i edificis més importants del joc. Complementant-los amb imatges, fotografies i maquetes que posen en valor la recreació realitzada pels equips de disseny, modelat 3D i texturitzat.


JUGABILITAT: 9

GRÀFICS: 10

SO: 8

CONTINGUTS: 10

VALORACIÓ FINAL: 9


Si t’apassiona EGIPTE, és un imprescindible. Si t’agraden les aventures 3D i els móns oberts, és un imprescindible. Si sempre t’han agradat els Assassin’s Creed… aquest t’enamorarà. Té els seus petits errors (res a veure amb la “Bugisoft” de certes entregues), i alts i baixos en les missions/argument… però va tant carregat de continguts i és tan colossal… que les crítiques es queden en no res. Excel·lent.

La saga Assassin’s ha tornat a néixer. Si parteixen dels punts forts d’Origins i els van millorant i ampliant en futures entregues, Ubisoft consolidarà la saga, per fi, com un referent de QUALITAT del sector. AIXÍ SÍ UBISOFT!

Tràiler de llançament:

RECORDEU QUE TOTES LES VALORACIONS, NOTES I ANÀLISIS DEL MÓN SÓN SUBJECTIVES. BUSQUEU-NE MÉS, INFORMEU-VOS, REFLEXIONEU I TRAUREU LES VOSTRES CONCLUSIONS, QUE SEMPRE SERAN LES MILLORS!

I no oblideu de deixar-nos algun comentari! ♥

Hi ha 3 comentaris

  1. Gràcies per l’anàlisi. La veritat és que has fet que m’il·lusione una altra vegada amb un AC. Des de l’Unity no vaig jugar-ne cap i ara tinc ganes de donar-los una altra oportunitat :).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.